bästa helgen fast det var mitt i veckan

vi bestämde att vi skulle sova i husvagnen och se på mysteriet på greveholm nästa dag, helt underbart.

klockan tre fick vi (jag hanna och matilda) sjus av mamma till affären i sörmjöle där vi mötte upp caroline och hennes mamm. där köpte vi massa godis och kött osv och sen bar det av till carros stuga vid havet. 
när vi kom dit chilllade vi med tjuv och polis och sen vart det dax att börja grilla.

efter vi hade ätit tills vi nästan höll på att dö så gick vi och kollade på första greveholm filmen. då var vi egentligen ganska trötta men vi skulle ut och åka snabbbåten långt långt bort.

så vi drog på oss våtdräkterna och satte oss i båten och carros pappa berättade om allt som vi åkte förbi. MYS på hemvägen stannade vi och badade på badstarnden från båten

när vi sen kom tillbaka och det redan var mörkt så bytte vi om och började se nästa greveholm film.

efter det var klockan ungefär halv fyra på morgonen och då gick vi ner till havet och fångade fisk. då tappade hanna sin mobil i vattnet, ajdå.

sen vare att somna och vi vaknade nästa morgon i en överhet husvagn av att det varhur soligt som helst. hanna var tyvärr tvungen att åka hem men vi åt vofflor och oxfile till frukost och sen bytte vi om och skulle gå till stranden, halvvägs började det att regna. ops.

men vi härdade ett tag och tillslut kom solen fram igen och solade i några timmar, taggade thailand osvosv
när vi gick hem igen (vi fick sjus av carolines mamma.) så hade några vi hade träffat på stranden (jessica och hennes kompis dessire + mamma och lillebror) fått punka på bilen osv osv. så dom kom och roland skulle hjälpa dom. då berättade carro att hon och hennes pappa skulle åka och köpa en flytgrej som man kunde åka i efter båten. så hon undrade om jag ville följa med och att jag kunde äta hos henne och sedan kunde vi åka båt efter maten. jag var lungt på.

matilda kunde inte så hon skulle åka hem.
när vi om till arnes fritid så var det inte rätt flytgrej så dom köpte bara en bungyjumplina där och sen körde vi in till clas olssons och där fanns det en riktigt cool flytgrej som var en gocart men vi kallar den fuga eftersom den ser ut som det, den har ett fikarum mitt emellan "säterna" så vi åkte och köpte go mat på rimi sen åkte vi tillbaka till carros stuga och åt.

sen var det dax att prova "flugan" det var superkul och vi bara skrattade . det komiska var att det inte alls gick så snabbt och att vi har åkt hundra gånger snabbare osv eftersåt. sen kom mamma oc vi åt lite jordgubbar MYS BÄSTA HELGEN EVER FAST DET VAR MITT I VECKAN


Kommentarer
Postat av: caroline

haha, alltså älskling!
du kommer ihåg allt jue, jag hade glömt en hel del.
but all of my memories keep me real=)
måste göras om nästa sommar.

2007-11-04 @ 12:55:43
URL: http://holdmelikeyouheldontolife.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0